راهنمای استفاده از امکان Do Not Disturb در iOS 6
<-PostCategory-> // 14:30 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

راهنمای استفاده از امکان Do Not Disturb در iOS 6

 کی از امکانات جالب و کاربردی iOS 6 امکان Do Not Disturb است که جای حرف‌های بسیاری دارد. به طور کلی هدف ایجاد این امکان توسط اپل آن بوده است که فضایی را ایجاد کند تا مدیریت بر تماس‌ها و مدیریت بر دریافت‌ها آسان‌تر از گذشته شود. از اهداف دیگر شاید ایجاد برتری بر رقیبش اندروید یکی از اهداف اپل بوده است. البته این امکان در بسیاری از گوشی اندرویدی و دیگر دستگاه‌ها نیز وجود دارد اما اپل در iOS 6 امکانات ویژه‌ای را برای مدیریت این بخش اضافه کرده است که در این نوشته به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی Do Not Disturb
فرض کنید شما در ساعاتی از روز امکان پاسخگویی به پیام‌ها یا تماس‌ها را ندارید یا باید تلفن همراه خود را خاموش کنید و یا در حالت airplane قرار دهید. اما راهی آسان‌تر هم برای مدیریت بر تماس‌ها وجود دارد. شما می‌توانید با فعال کردن Do Not Disturb تعیین کنید در چه بازهٔ زمانی پیام‌ها و تماس‌های دریافتی بی صدا باشد. یعنی به عنوان مثال با زنگ شما را بیدار نکند و … به نوعی این گزینه از دوباره کاری شما در هر روز جلوگیری می‌کند. فرض کنید شما دانشجو هستید و نمی‌خواهید تلفن همراهتان سر کلاس درس زنگ بزند و همچنین حافظه خوبی برای یادآوری اینکه موبایلتان را خاموش کنید نیز ندارید. بنابراین این گزینه می‌تواند به این دغدغه شما نیز پاسخ دهد.
بنابراین با استفاده از این امکان می‌توانیم مدیریت بهتری بر روی تماس‌ها و پیام‌ها داشته باشیم. ضمناً یادآور شوم که Do Not Disturb با نصب سیستم عامل اپل بر روی آیفون، آی‌پاد و آیپد فعال و قابل استفاده است. در آی‌پاد و آیپد در واقع پیام‌ها همان ایمیل‌ها یا iMessage های دریافتی می‌باشد. البته در ادامه خواهیم دید که تنظیمات این بخش به شما یاری می‌دهد تا Do Not Disturb را سفارشی سازی کنید.
چگونه از Do Not Disturb استفاده کنیم؟
برای فعال کردن Do Not Disturb کافی است در iOS 6 خود به منوی Setting بروید که در آنجا دکمه ای برای روشن و خاموش Do Not Disturb وجود دارد.



 

اما هدف ما بررسی تنظیمات این امکان جدید است. برای دسترسی به تنظیمات مربوطه باید از منوی Setting به منوی Notifications یا همان اطلاع رسانی بروید؛ و از آنجا گزینهٔ Do Not Disturb را انتخاب کنید که همان تنظیمات می‌باشد.

در صفحه باز شده همانند تصویر بالا سه گزینه برای سفارشی سازی وجود دارد.
  1. Scheduled: گزینه اول همان طور که گفته شد محلی برای تعیین بازه زمانی فعالیت Do Not Disturb است. یعنی با On کردن دکمه آن و انتخاب گزینهٔ اضافه شده به آن تعیین می‌کنید از چه ساعتی تا چه ساعتی Do Not Disturb فعالیت داشته باشد.
  2. Allow Calls From: در گزینه دوم تعیین می‌کنید با فعال بودن Do Not Disturb کدام افراد همچنان می‌توانند با شما تماس برقرار کنند و زنگ تماس آن‌ها شما را آگاه کند. اگر آن را در حالت No One قرار دهید تمامی تماس‌ها بدون صدا خواهند بود. البته شما می‌توانید مطابق خواست خودتان تنظیمات را تغییر دهید.
  3. Repeated Calls: یک دکمه روشن و خاموش دارد که در صورت فعال بودن این امکان را می‌دهد که اگر تماسی تکراری در فاصله کمتر از 3 دقیقه تکرار شود آن را با صدای زنگ عادی به اطلاع شما برساند. به نوعی در این گزینه توجه به این نکته شده است که برخی تماس‌ها مرگ و زندگی هستند.
امیدوارم از این مطلب ساده نهایت بهره را برده باشید. در نوشته‌های بعدی سعی می‌کنیم با دیگر امکانات اضافه شده به سیستم عامل iOS 6 و چگونگی استفاده از آن‌ها شما را آشنا کنیم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->